SHAKLEE SUPLEMEN TERBAIK "Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 1 December 2013

7 SEBAB SAYA MEMILIH UNTUK AMALKAN SUPLEMEN




Assalamulaikum dan salam ceria semua =)

Hari ini ila nak kongsikan dengan kalian TUJUH SEBAB sebab kenapa ila sekeluarga mempertimbangkan untuk mengambil suplemen dalam kehidupan harian kami sekeluarga. Yang pastinya ila tetap memegang kata kata kekayaan itu adalah kesihatan yg terbaik sebenarnya. Itu bagi ila terpulang pada kalian untuk menilainya..bak kata mentor ila 'IF YOU THINK WELLNESS IS EXPENSIVE, TRY ILLNESS!! sila beli kesihatan bilamana anda sudah kesakitan 


Tak kisah apa jua suplemen yang anda ambil tetapi percaya pada saya suplemen amat penting untuk badan kita. Sekiranya kita mampu menghabiskan duit untuk membeli telefon baru, handbag baru dan pelbagai barangan baru ia takkan mampu membeli kesihatan kita apabila kita sakit.

Jadi ini adalah  'TUJUH SEBAB' sama ada anda dan saya perlu atau tidak mengamalkan supplement.

PERTAMA:
Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

KEDUA:
Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan dan galian yang kurang berbanding dengan buahan dan sayuran dari tanah yang subur. Racun perosak, racun serangga, dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

KETIGA:
Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan, dan penyediaan. Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa dimasak.

KEEMPAT:
Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafein, lemak, kolestrol, gula, dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh.

KELIMA:
Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan.

KEENAM:
Gaya hidup dan trend masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG.

KETUJUH:
Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya di luar dan malam memasak seringkas yang mungkin, maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan.

Jadi setelah mempertimbangkan perkara perkara diatas saya sekeluarga memilih suplemen SHAKLEE
Kenapa SHAKLEE??  Kerana SHAKLEE ADALAH SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN & SENTIASA MESRA ALAM 


KENAPA SHAKLEE?

Itu dia 7 sebab yang perlu anda renung-renungkan. Bagi saya, saya dah memilih yang terbaik. Supplement dari jenama Shaklee, 50 tahun menjadi perintis di dunia pasaran supplement. Anda bagaimana?

"Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Anda akan ketahuinya apabila anda merasainya, apabila anda melihatnya; kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang menarik. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Nutirisi Shaklee telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta-juta orang selama lebih 50 tahun. Alamilah kehebatan kesihatan dengan Nutrisi Shaklee."-Shaklee website

NAK TAHU LEBIH LANJUT TENTANG SHAKLEE?


Terima kasih sudi menjenguk dan membaca blog saya :)



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi SYAKILA untuk
 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 

 

SYAKILA KUZAIRI
Shaklee ID : 988466
019-7502677 (Call, SMS, WhatsApp)



Disclamer : Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat. Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

Invisible Me said...

Moga mendapat sambutan ramai :)

Mimie said...

Sy mkn supplemen jugak tp ephyra

Unknown said...

terima kasih invisible me =)

Copyright © 2013-2014 Reserved to Mama Syakila's Blog's
Design by Azhafizah.Com